Close

8 maart 2017

Eerste training voor finalisten

Op woensdag 8 maart vond de eerste training plaats voor de finalisten van de Slimmer Leven Challenge. Op Fontys Hogeschool kregen zij van Paul van Schelt, projectleider Fontys Centrum voor Ondernemerschap, een training ‘Customer Empathy Maping & Value Proposition Model’.

 

Tijdens de training leerde de deelnemers hoe ze een versimpeld profiel moeten maken van de toekomstige gebruiker van de innovatie. Dit helpt om de klant beter te leren kennen en ook beter te bereiken. Dit werd gedaan met behulp van de ‘Customer Empathy Map’. Dit is een schematechniek die helpt om de wensen, behoeften, eigenschappen en gedrag van (potentiĆ«le) gebruikers/klanten in kaart te brengen en deze mee te nemen in een aangescherpte waardepropositie. Vervolgens werd er gekeken naar de waarde die de groepjes voor hen kunnen creĆ«ren. Dit werd gedaan met het ‘Value Proposition Model’.

Afsluitend hebben alle groepjes hun pitch alvast aangescherpt aan de hand van wat ze geleerd hadden tijdens de training. Met de pitch moeten de teams het publiek en de jury uiteindelijk overtuigen waarom hun idee zo goed is en waarom het goed aansluit bij de (toekomstige) gebruiker.

Uiteindelijk heeft de eerste Slimmer Leven Challenge-training aangescherpte klantprofielen opgeleverd en zes pitches waar weer feedback op kwam, die ook aanzetten tot het aanscherpen en bijstellen van het totale idee.